Thursday 16 November 2017

5 ema forex strategi


Genomsnittspips per vinst: 165 pips Genomsnittspips per förlust: 98 pips Största vinsten: 391 pips Största förlusten: 172 pips Totalt: 898 pips Dessa resultat gjordes på demokonto med rent mekaniskt sätt att handla utan diskretion. Jag satt helt enkelt en stoppförlust vid toppen av ljuset som bildades före crossover och lämnade det där. Jag flytta inte det. Jag tog vinst på nästa crossover, även när jag var säker på att det skulle förstöra min vinst. Naturligtvis använder SR-linjer och grundläggande analyser en viss vinst och ökar vinsten och minskar förlusterna, men jag lämnar det till andra som tycker det är användbart. Poängen är: använd stor tidsram och håll det enkelt. Den kan enkelt användas tillsammans med andra system. Med tanke på att den endast producerat 15 branscher i år kan den nästan betraktas som en investering eller en passiv inkomst. Gilla detta i motsats till BinaryOptionsTutordotcom 06 sep 2013 Jag älskar det eftersom det är så enkelt och det finns inget fel IMO med att inte producera så många affärer om de fortfarande är lönsamma affärer. Tack för att du delar strategin marijan. Jag testade din metod på flera par och hittade något intressant: När du avslutar handeln så snart 5 EMA ändrar riktningen får du mycket mer pips. I en uptrend så snart 5 EMA rör sig horisontellt eller nedåt, vice versa i en downtremd Om du väntar på crossover trenden har redan ändrats för ett par dagar. Vad tycker du Ok, först och främst, det här är inte min metod, det är förmodligen lika gammal som jag är, om inte äldre. Ja, det sättet kan öka vinstnivån och minska några av förlusterna, tack. Det finns också otaliga sätt att tweak MAs och lägga till andra möjliga filter. Jag gick så enkelt och så mekaniskt som möjligt med det för att se hur det skulle reagera på större tidsram. Och slutsatsen är: Ju större tidsramen är, kan fler pips tjäna. Jag tror det är fallet med alla metoder. Gilla detta Till skillnad från marijan993 07 sep 2013 Jag har just lagt till RSI (14) i mitt eurusd-diagram och gjorde backtesting. På D1-diagrammet producerade det 2 affärer (jag väntar på att priset kommer att bli överbeloppet 7030 och sedan nedanfört för ingång och utresa vid beröring av motsatt nivå) vilket resulterade i 899 pips. Ger mig att vandra. hmmmm. Gilla detta I motsats till interputure 07 sep 2013DEVTOME HOSTING COSTS HAR BEGRÄNSAT ATT ÖVRIGA 115 MÅNADS. ADMINISTRATIONEN ÄR INTE LÄGGER FÖR ATT ANVÄNDA KOSTNADEN UTAN BISTÅND PÅ DEN RISKA KOSTNADEN. DETTA HAR HÄNDT HÄR FÖR EN ÅR, MEN VI HAR HANDLAT DET FRÅN VÅRA EGNA FOCKOR. Men med litet inga donationer för de senaste 2 åren har det betalat budgettet i kort ordning med ökad aktivitet på webbplatsen under de senaste 6 månaderna. VÅR CPU-ANVÄNDNING har blivit för hög för att stanna kvar på en rimlig kostnadsplan som vi kunde hålla. OM DU VILL LÄNDA ATT STÖDA DEVTOME-PROJEKTET OCH HÅLL ATT WEBBPLATSEN UPALIVS DONERAR (EVEN OM DET ÄR SATOSHI) TILL VÅR DEVCOIN 1M4PCuMXvpWX6LHPkBEf3LJ2z1boZv4EQa ELLER VÅR BTC WALLET 16eqEcqfw4zHUh2znvMcmRzGVwCn7CJLxR FÖR ATT LÅDA OSS ATT AVFORDA HOSTING. DEVCOIN - OCH DEVTOME-PROJEKTERNA ÄR BÅDE SÄRSKILDA FÖR GEMENSKAPEN. ANVÄNDA BIDRAG TILL DESS YTTERLIGARE SÄKERHET FÖR EN ANNAN 5 ELLER MER ÅR. Innehållsförteckning 5, 13, 62 EMA Strategy Den 5, 13 och 62 Exponentiell glidande genomsnittliga strategin är ett av de mest använda tredubbla MA-systemen. Första populariserad av den berömda forexpedagogen Rob Booker, syftar denna handelsteknik till att dra nytta av marknadsutvecklingen på de nedre tidsramarna. Här är strategins särdrag. Den grundläggande 5, 13 och 62-EMA-strategin Den grundläggande 5, 13, 62-EMA-strategin är ett multipel glidande medelvärdeöverföringssystem. En lång ingång genereras när 5 exponentiella glidande medel flyttar över 13 EMA. Samtidigt måste 13 EMA passera, eller redan vara över 62 EMA. På motsatt sida signaleras en 5, 13, 62 kort när 5 EMA rör sig under 13 EMA. Förutom detta måste 13 EMA antingen korsa eller vara under 62 exponentiella glidande medelvärdet. Rita 5 period, 13 period och 62-periodens exponentiella glidmedel i diagrammet. Om du använder MetaTrader 4 kan du enkelt göra det genom att gå till Insert gt Indicators och plocka Moving Average från menyn. I diagrammet nedan visas 5 EMA med en röd linje, 13 EMA är blå och EMA 62 är brun. Fördelar och nackdelar med EMA-strategin 5, 13 och 62 Eftersom den grundläggande 5, 13, 62 EMA-strategin är ett crossover-MA-system, kommer det att göra bättre under långvariga marknadstrender. Områden och plana handelsperioder är den tysta mördaren av denna strategi. Eftersom marknaden bara trender 20 till 30 procent av tiden, för att kunna dra nytta av detta system måste du låta dina vinnare springa. På grund av mänsklig natur kan detta vara psykiskt svårt att göra för de flesta nykomlingar till handel. En annan signifikant nackdel med den grundläggande 5, 13 och 62 EMA crossover-strategin är att du inte kan handla denna strategi på ett mekaniskt sätt på något som är lägre än dagbladet. Dessutom kommer även en enkel applikation på dagskartorna över alla valutapar sannolikt att leda till mediokerresultat. En viss mängd marknadsplockning kommer sannolikt att behövas för att extrahera vinster från detta crossover-system. Rob Booker-variationen nedan syftar till att hantera problemet med att handla de lägre tidsramarna genom att tillhandahålla flera viktiga ändringar av den ursprungliga strategin. Rob Booker variationen Rob Booker variationen är inte en enkel MA crossover strategi. Det innebär flera viktiga ändringar. Val av tidsram är 30 minuter och 1 timme, även om de flesta exemplen i hans korta pdf-fil fokuserar på 30 minuters diagram. 1) Posten är ganska komplicerad. Det första villkoret är att 5 EMA passerar 13 EMA och 13 EMA passerar 62 EMA. Det andra villkoret är att 13 EMA måste vara minst 30 till 40 pips ifrån 62 EMA. Det tredje och sista villkoret är att priset faller tillbaka och berör 62 exponentiella glidande medelvärden. Denna EMA är en flytande stöd och motståndsnivå. Booker säger att den genomsnittliga stoplossen för detta system är 25 pips. Den maximala han är villig att riskera är 40 pips. Inga specifika uppgifter lämnas om var man ska placera stoplossen. Rob erbjuder två sätt att boka dina vinster. Den första är väldigt enkel, en 20 pip trailing stoploss. De flesta Forex trading plattformar stödjer idag detta alternativ. Eftersom priset rör sig längre och längre bort från din inträde, kommer plattformen automatiskt att höja din stoploss. Till exempel om det var länge EURUSD och valutaparet går upp från vår post 1.3020 till 1.3070 kommer handelsprogrammet att lyfta vårt stopp till 20 pips under 1.3070 highen på 1.3050. Det andra tar vinstalternativet är att rikta sig mot den första marknaden svängen strax före den aktuella retracement. Om länge, gå bra för den första svängen högt rätt innan priset kom tillbaka för att röra vid 62 EMA. Om kort, väl rikta den sista svängen låg. Diagrammet nedan visar detta exempel på EURUSD 30 minuter diagrammet. Europas gemensamma valuta startade en trevlig rally den 10 januari 2014. På måndagen den 13 januari fick vi chansen att komma in på resan upp. Vid denna tid har priset fallit tillbaka till 62 EMA. Diagrammet ovan visar vår ingång direkt när EURUSD rörde det 62 glidande medlet. Vår vinst är vid den tidigare svänghöjden på 1.36864. Euro tog mindre än 24 timmar för att träffa vårt mål. Bästa tider för handel med denna strategi De bästa tiderna för handeln med Rob Booker 5, 13, 62 EMA-variationen är under de livliga affärerna i London och New York. Utanför denna tidslucka är marknaden benägen att innebära reversering och intervallhandel. Flyttande medelbaserade system tenderar att fungera dåligt under denna typ av marknad. Booker råder också mot handel med detta system under semestern, speciellt på USA-helgdagar. Marknaderna är i allmänhet mindre förutsägbara vid handel med låg volym. Författaren visar också ett viktigt exempel på när INTE ska handla. När ett valutapar börjar handla i ett intervall tenderar de glidande medelvärdena att samla ihop och flytta sig obefläckat. Han menar denna MA-rörelse som DNA-spiraler. Diagrammet nedan visar denna situation på EURUSD 30 minuters diagram. När du ser de glidande medelvärdena, så är det dags att ta en paus från diagrammen. Simma 5 8 glidande genomsnittliga crossover Anslöt Aug 2006 Status: Medlem 436 Inlägg Jag är överens, enkelhet är ibland den bästa lösningen. Många människor fortsätter att handla mindre tidsramar och fortsätter att brinna. Längre tidsramar är de bästa. Inte undra på att de flesta professionella handlare använder endast dagliga diagram. Jag vet att UBS-handlare gör det till exempel. Jag jobbar hos UBS (inte som en näringsidkare och inte i Forex) och ibland pratar jag över telefon med toppexponenter på företaget i Zürich. De arbetar bara med dagliga diagram, stöd och motståndsnivåer och några fler indikatorer. Ingenting fancy, enkla enkla saker. 58 emas fungerar väldigt bra när det trender, mindre när det sträcker sig. Men vilken indikator fungerar bra på olika marknader i alla fall, rätt. Om marknaderna alltid trender skulle vi alla vara snuskiga redan nu. Problemet med handel, oavsett vad (lager, råvaror, forex etc.) är när marknaden varierar, period. Det var när mest vinst som uppnåddes medan det trending brändes och du börjar om igen. Roligt hur de flesta nya trådar här lovar för det bästa systemet ändå varar några månader tills de alla börjar inse att hej, i det långa loppet kommer det inte att fungera. Varför. Orsak till de olika tiderna. Förhoppningsvis får alla att förstå det och sluta hoppas på den heliga graden. Även handelsnyheter har sina quotreringskvoter: det är när en nyhet inte flyttar valutan i den förväntade riktningen. Hur många gånger det har hänt och folk blir alla galen och säger saker som kvitto, det går ner för att du ser, nyheten var bra men inte lika bra som det var förväntat och plus i går sa John Doe att detta och det här jag Tänk att folk hoppades på. blah blahquotot Det är alla BS, alla rena BS. System kommer och går (titta på Vegas) och folk söker fortfarande efter nästa bästa sak. När kommer de att lära sig. Håll det enkelt och du kan ha chans på det, men du kommer aldrig, ÄVEN bli smutsig rik på den, speciellt när du börjar med liten huvudstad. Jag kanske låter meningsfullt och negativt men vi vet alla att det är sanningen, annars skulle vi inte leta efter nya magiska system hela tiden. Om, efter att ha insett det, vill du fortfarande leka med det, njut av turen och ha kul. Bara när du eliminerar allt det ekonomiska trycket kan du verkligen ha kul på det och se diagram på ett annat sätt. Lunch. Lunch är för Wimps Jag håller med om, enkelhet är ibland den bästa lösningen. Många människor fortsätter att handla mindre tidsramar och fortsätter att brinna. Längre tidsramar är de bästa. Inte undra på att de flesta professionella handlare använder endast dagliga diagram. Jag vet att UBS-handlare gör det till exempel. Jag jobbar hos UBS (inte som en näringsidkare och inte i Forex) och ibland pratar jag över telefon med toppexponenter på företaget i Zürich. De arbetar bara med dagliga diagram, stöd och motståndsnivåer och några fler indikatorer. Ingenting fancy, enkla enkla saker. 58 emas fungerar väldigt bra när det trender, mindre när det sträcker sig. Men vilken indikator fungerar bra på olika marknader i alla fall, rätt. Om marknaderna alltid trender skulle vi alla vara snuskiga redan nu. Problemet med handel, oavsett vad (lager, råvaror, forex etc.) är när marknaden varierar, period. Det var när mest vinst som uppnåddes medan det trending brändes och du börjar om igen. Roligt hur de flesta nya trådar här lovar för det bästa systemet ändå varar några månader tills de alla börjar inse att hej, i det långa loppet kommer det inte att fungera. Varför. Orsak till de olika tiderna. Förhoppningsvis får alla att förstå det och sluta hoppas på den heliga graden. Även handelsnyheter har sina quotreringskvoter: det är när en nyhet inte flyttar valutan i den förväntade riktningen. Hur många gånger det har hänt och folk blir alla galen och säger saker som kvitto, det går ner för att du ser, nyheten var bra men inte lika bra som det var förväntat och plus i går sa John Doe att detta och det här jag Tänk att folk hoppades på. blah blahquotot Det är alla BS, alla rena BS. System kommer och går (titta på Vegas) och folk söker fortfarande efter nästa bästa sak. När kommer de att lära sig. Håll det enkelt och du kan ha chans på det, men du kommer aldrig, ÄVEN bli smutsig rik på den, speciellt när du börjar med liten huvudstad. Jag kanske låter meningsfullt och negativt men vi vet alla att det är sanningen, annars skulle vi inte leta efter nya magiska system hela tiden. Om, efter att ha insett det, vill du fortfarande leka med det, njut av turen och ha kul. Bara när du eliminerar allt det ekonomiska trycket kan du verkligen ha kul på det och se diagram på ett annat sätt. Din negativitet suger. ledsen att höra dig förlorad i spelet av Forex. kanske något annat skulle vara bättre för dig Det ser ut som om du är en bra läsare. Jag har faktiskt en bra tid att handla och jag har nyss haft det ännu mer, eftersom jag har tagit det kvotistiska tillvägagångssättet och övergivit quotholy grillen existerande. Du kanske vill läsa saker ett par gånger mer innan du börjar svara, bara ett förslag. Lunch. Lunch är för Wimps Tja, MrFuture, för vad det är värt, tenderar jag att vara överens med dig när det gäller den förenklade utsikten över handel. I alla mina år av intimitet med marknaderna, och de många systemen, och kurser, metoder, komplexa eller vad som helst. Jag verkar alltid gå tillbaka till den andra metoden som jag någonsin använt (en MA och stoch) som för övrigt har varit den mest framgångsrika övergripande FOR ME. Är fortfarande. Jag brukar använda den för att bekräfta andra metoder. Men det här kommer inte hindra mig från att prova på dessa forum eftersom jag verkligen gillar att kolla in andra människors ansträngningar och det finns några bra här. Så i ett nötskal, ja, jag håller med dig och jag är i det enkla lägret. Men för att jag läser dessa och andra system gör det mig inte en förlorare. Btw trevligt inlägg Dave Jag skulle aldrig någonsin föreslå att vem som läser FF är en förlorare. Till att börja med är jag läsare, minst en gång i veckan och tycker om att läsa om andra människors synsätt. Det enda jag inte gillar är att se över en över samma historia om att människor blir glada över nästa heliga graal och sedan se samma mönster alla tider där tråden börjar förlora inlägg som människor inser att, vid olika tider, systemet fungerar inte bra. Jag har varit där, gjort det. Allt jag föreslår är att hålla det enkelt och ändra påitiden: om du hoppas ett system kommer att göra dig rik, kommer du bara att bli stressad och förlora pengar. Om du inser ett system kan bara hjälpa till och ge dig lite extra pengar Avhängigt av hur mycket din startbalans är, då kommer du att vara bra på det och ha kul. Verkligheten är att 90 personer här hoppas bli rika snabbt och därför hatar läsinlägg som min och får alla defensiva och jag vet att orsaken inte för länge sedan var jag exakt i samma skor. När tiden går, kommer de att inse att jag inte var så fel. Lunch. Lunchen är för wimps 58 emas fungerar väldigt bra när det trender, mindre när det sträcker sig. Men vilken indikator fungerar bra på olika marknader i alla fall, rätt. Om marknaderna alltid trender skulle vi alla vara snuskiga redan nu. Problemet med handel, oavsett vad (lager, råvaror, forex etc.) är när marknaden varierar, period. Det var när mest vinst som uppnåddes medan det trending brändes och du börjar om igen. Ja, jag håller helt med det här. Det är därför det inte finns någon helig grannstrategi och kommer aldrig att bli. Med denna typ av strategi och någon strategi är det verkligen att hålla förluster små och låta vinsterna gå, så vi har en konsekvent långsiktig kant. Jag förstår vad du menar om korta tidsramar. Jag handlade först i dessa, men det var väldigt arbetsintensivt och jag gjorde mycket mer affärer än jag gör nu, vilket innebar mycket mer spridningar till mäklaren, vilket innebar att jag var tvungen att få ett mycket större vinstförhållande för att bara bryta mig. Folk tjäna pengar på denna typ av handel, men det passar bara inte mig. Jag måste också hålla med om att fx inte är ett snabbt växande system, den här typen av tillvägagångssätt är potentiellt farligt enligt min åsikt. Men med strikt disciplin och riskhantering och en bra strategi är det möjligt att göra över genomsnittlig avkastning på dina pengar, dock inte utan viss risk. Jag är mer konservativ än många handlare, jag handlar med mycket låg hävstång, jag strävar efter 2-3 per månad. Om jag kommer till 4 slutar jag att handla för månaden så att jag inte riskerar att förlora den. Anställd Sep 2006 Status: Medlem 995 Inlägg För närvarande väntar jag på en signal på GBPUSD, det kan komma idag, det kan komma om några dagar, jag väntar. Sista handeln på detta par var korset den 24 augusti. Inträde var 2.0040. Det var väldigt nära mitt stopp som låg under stöd vid tiden då priset ändrade till förmån för min position och slog 2,0191 och mitt efterföljande stopp aktiverades vid 2.0141 för 101 pips. Tålamod och disciplin, jag kommer dit Anställd september 2006 Status: Medlem 944 Inlägg PeterM, bra tråd. Tack för att du delar din erfarenhet. Jag är för närvarande lång GBPUSD med några pips inlåsta och följer din dagliga signal och hoppar på kort också, om det materialiseras och R: R ser OK ut. Tack igen och bra handel till dig. Anmälad Aug 2007 Status: Medlem 2 Inlägg Hej jag är nybörjare men jag har följt korsmetoden under en tid och från alla mina experiment har det varit en av de enklaste och mest effektiva jag har ett par frågor 1) hur skulle du definiera en varierande marknad 2) är en laggard MA Placerar du ordern på marknaden när EMAs korsar varandra tack killar Anställda Sep 2006 Status: Medlem 781 Inlägg tx för indikatorerna banzai och ja PeterM, trots vad andra kan säga. MA-kors är en av de enklaste och mest effektiva metoderna som jag kom över. wrt. varierande marknader, är jag ussally ute av problem med MTF och handel på daillies eller 4hr. Anställd i okt 2006 Status: Medlem 24 Inlägg Det tog mig ett tag men nu är jag en enkelhetskejare. För dem som hittar 2 glidande medelvärden djävult komplicerade varför försök inte min metod att använda bara 1 Jag använder nu bara 10ema (5 eller 8 är lika bra). När det sänker genom priset har du en signal. Om ema-linjen är platt jag väntar på lite sluttning men annat än det är bara ögongloben och lite ljusmönster. Det är också mindre frustrerande än att flytta genomsnittliga kors, eftersom det finns många möjligheter att komma in så jag inte skrämmer om jag saknar en. Med en mycket snabb stopplösning fungerar det väldigt bra. Jag har använt den från 1 minut upp till 1 timme med bra avkastning. Lycka till alla Med tanke på ett drag till Memphis

No comments:

Post a Comment