Friday 29 December 2017

3x2 handel systemet


Renko Bounce Trade Anställd Aug 2014 Status: Arbete. 1.597 Inlägg Jag är ett stort fan av Renko-diagram. I den här tråden skulle jag vilja dela min indikator (för MT4-plattformen) och det handelssystem som har fungerat för mig hittills. Så här skapar du ett Renko-diagram: 1. Hämta MathTrader7RenkoChartCreator. ex4 från bilagorna och kopiera den till din ltExpertsgt-mapp. 2. Aktivera DLL-import i alternativmenyn. 3. Uppdatera ditt MT4-plattforms navigatorfönster (eller starta om MT4). 4. Öppna ett M1-diagram (t ex EURUSD, M1) och fäst ovanstående EA i diagrammet. 5. Från ltFileg-menyn, välj ltOpen Offlinegt och välj (EURUSD, M2) diagram. Obs! Om du ser några Renko-staplar på M2-diagrammet, stäng alla diagram, öppna ett M5- eller M15-diagram, bifoga EA till det. Anledningen är att vissa mäklare ger ett mycket begränsat antal M1-staplar på sina diagram. Så här installerar du indikatorn: 1. Hämta MathTrader7ATRBands. ex4 från bilagorna och kopiera den till din ltIictergt-mapp. 2. Uppdatera ditt MT4-plattforms navigatorfönster (eller starta om MT4). 3. Fäst indikatorn på Renko-diagrammet och lämna standardinställningarna. Inträdesregler: KÖP: Om en baisse Renko tegelsten skärs indikerar nedre bandet eller stänger under underbandet. och nästa Renko tegel är bullish. öppna en KÖP-position, sätt stoppljusnivån tre tegelstenar plus sprid bort från ingångspunkten. SÄLJ: Om en hausseformig Renko tegelsten skärs indikerar övre bandet eller stänger över övre bandet. och nästa Renko tegel är baisse. öppna ett SÄLJ-läge, sätt stoplossnivån tre tegelstenar plus sprid bort från ingångspunkten. Exit Regler: 1. Om positionen är i vinst, avsluta efter den första motsatta Renkos tegelstenen. 2. Om en motsatt Renkos tegel visas så att positionen är i brytning, finns det två utgångsstrategier beroende på din preferens: 2.1. Aggressiv: Avsluta inte Vänta tills priset återkommer till positionen favor och avsluta enligt utgångsregeln (1). 2,2. Konservativ: Utgång vid breakeven. Bifogad bild (klicka för att förstora) Not1: Det finns många metoder som utvecklats för Renko-kartorhandel. Du kan hitta några sådana system här i ForexFactory: 1. Handel baserad på pivotpunkter: forexfactoryshowthread. phpt199285 2. Handel baserad på Bunt of Indicators (RENKO-system med Mihailo): forexfactoryshowthread. phpt322817 3. Renko Ashi Trading System: forexfactoryshowthread. phpt237979 4. Prishandel med RENKO: forexfactorysearch. p. 3231467amppage2 5. Handel baserad på trendlinjeutbrott: forexfactoryshowthread. phpp7758657 6. Men jag har inte sett eller hört talas om ett Renko-handelssystem baserat på Average True Range (ATR) - band. Den här tanken kom i mina tankar när jag studerade ATR-indikatorn: Barer har samma kroppsstorlek i ett Renko-diagram. Det uppmuntrade mig att genomföra ATRBAND-indikatorn för att utvärdera prestanda i handel. Renko-diagram, lånreglerna lånas emellertid från Bolinger Bands-strategin . Obs2: Jag handlar endast med låga spridningsparpar som EURUSD. USDJPY. AUDUSD. USDCAD. EURGBP och GBPUSD under London-sessionen där sannolikheten för en trend är högre än andra sessioner. Huvudskälet är att jag har upptäckt att ingångssignalen kan vara väldigt lönsam om det finns en trend på marknaden. Not3: Mitt yttersta mål är att utveckla ett EA ur denna strategi. Och någon ny idé att inprove strategin kommer att uppskattas :-) ---- Uppdatering 2015-08-08 ------------------------- -------------------------- Version 1.30 av EA släpptes. I denna version läggs två knappar till diagrammet. En knapp stänger den nuvarande öppna handeln, och den andra avaktiverar EA. Dessa två knappar är implementerade för att omgå de höga effekterna manuellt. MathTrader7RenkoBTEA. ex4 142 KB 3,575 nedladdningar Uppladdat 8 aug 2015 15:17 ---- Uppdatering 2015-07-30 ------------------------- -------------------------- Version 1.20 av EA släpptes. I den här versionen är efterföljande stoppfunktionalitet implementerad. ---- Uppdatering 2015-07-26 ---------------------------------------- ----------- Version 1.10 av EA släpptes. I den här versionen tillsattes tid för handelsfilter. ---- Uppdatering 2015-07-26 ---------------------------------------- ----------- Version 1.00 av en EA som handlar baserat på de angivna uppgifterna. Den här versionen av EA fungerar bara på icke-gapversion av Renko-diagram (du kan använda MathTrader7RenkoChartCreatorEA). ---- Uppdatering 2014-12-24 ---------------------------------------- ----------- MathTrader7ATRBandswithAlerts är en ny version av indikatorn som meddelar dig när inräkningsreglerna träffas. Du kan aktivera varningar, email och mobilanmälningar. Jag önskar dig bra med din tråd men det finns inget nytt om denna renko bar strategi. Det har funnits mycket länge. Används korrekt det kommer och har tjänat många handlare bra. Är din idé om den här tråden att expandera på renko-idén med aktuella inmatnings - och utträdesstrategier. Med andra ord kommer du att lägga till eller förfina denna metod när tråden fortskrider eller kommer den att förbli som det är Vilka par kommer du att handla endast EU eller andra Hur kommer du att identifiera och handla på en varierande marknad Jag ser den här tråden som potentiellt användbar och därför anledningen till mina frågor. Master your Mind och Master Your Trades Enligt din uppfattning är din strategi typ av breakout-handel, som jag inte bara är intresserad av på Renko-diagrammen utan också på vanliga stapeldiagram. Ett stort problem med en breakout-strategi är dock den falska breakout som kan hända flera gånger på en varierande marknad. Om du har kört det här systemet ett tag, var snäll och låt oss veta vad resultatet hittills är. Jag testade det ett tag i komposit med likhet med likhet med likhet. men jag kommer att testa det för renko bar och låta dig veta resultatet. Det här är en mycket speciell korvett så var god läs följande information noggrant eftersom jag går utöver att ge en korrekt och ärlig beskrivning. De flesta av de saker jag listar här skulle vara kvar av de flesta andra säljarebeskrivningar men jag tar med dem för noggrannhet och för att jag skulle vilja göra samma sak för mig. Oavsett om du är ny i 1967-korvetten eller har haft dem i 45 år, hittar du information nedan som du heller aldrig visste eller har glömt länge sedan. Hur som helst, om du studerar vad jag har skrivit här kommer du att vara en välinformerad köpare och klok investerare. Efter att ha spelat med Corvettes och Muscle Cars i 38 år är det äntligen dags att tunna besättningen. För att minska storleken på min privata Corvette och Classic Muscle Car kollektion. Jag ska dela med minst 5 av de 22 sällsynta bilarna som jag äger. En av dessa bilar är min 1967 Corvette Sting Ray Sport Coupe 3x2 Tri-Power 427-400 HP - nära förhållande 4-hastighet - 4-hjulsdrivna bromsar som erbjuds här långt under marknadsvärdet vid 74.900 speciellt för att underlätta en snabb privat försäljning av ägaren och är tillgänglig på den första med pengarna får itquot. För ytterligare detaljerad information om detta stora block mitt i år Sting Ray, läs nedan eller ring mig på 217-762-4846. Vi vet alla att det finns fler stora block 1967 Corvettes på vägen idag än byggdes av Chevrolet 1967, speciellt i dessa dagar med förfalskade dokument som översvämmade marknaden och odaterade återställda bilar utan att veta vad de var innan de arbetade över. Någonsin undrar varför några bilar med massor av quotdocumentationquot hävdar att även inkludera saker som deras ursprungliga fönsterklister sälja för mindre än några små blockbilar sålda genom Barrett-Jackson, Mecum, RM (Rob Myers), Russo-Steele eller eBay Auktioner Simple , de var färdiga bilar som köparna på marken som personligen inspekterade dem bestämde äktheten hos den bilen i bästa fall, och troligen falsk. Fråga dig själv, när var sista gången du köpte en 45-årig bil som någon sa, oj förresten, här är det ursprungliga fönsterklisteret. Oerfarenheter kommer felaktigt att associera det låga priset som dessa falska bilar säljs för (och de som för närvarande annonseras till salu) som marknadsvärde för en 1967 tri-power 427 Corvette, undrar då varför de inte kan hitta en äkta utan tvekan dokumenterad bil som den här i den prisklassen (eller då då, när de får den nybyggda bilen hemma, varför det var att återförsäljaren sålde det så billigt). Med undantag för L88-motoralternativet (aluminiumhuvud 430 HP 20 byggt) och L89-motoralternativ (aluminiumhuvud 435 HP-16 byggt) är L68-motoralternativet (tri-power 400 HP) det sällsynta av alla 9 av alla 1967 byggdes hade detta alternativ och mycket få av dem kom med kraftbromsar som Corvette gjorde). Här är det vi vet säkert. Jämfört med procenten av 1967 Corvettes byggda av Chevrolet, är icke-proportionellt en mycket större andel av bilar som påstår att 435 hästkrafter och 400 hästkrafter har visat sig vid de stora auktionerna de senaste åren (25 av de byggda bilarna var 427 tri - motorbilar, men 60 av de auktionerade bilarna hävdades vara). Även om Chevrolet byggde mer enda 4-barrel 390 hästkrafter 427 bilar än de gjorde 435 hästkrafter, fråga sig varför är det då att det har varit tre gånger så många som hävdar att det var 435 hästkrafter än det fanns 390 hästkrafter på försäljningen Intressant, när endast en av sex av Corvettes byggdes 1967 var 435 hästkrafter, hävdade nästan hälften av 1967-korvetterna som uppstod vid försäljningen 435 hästkrafter. Samma gäller för 400 hästkrafterna de 18 som har dykt upp på auktion är dubbla de 9 som faktiskt byggdes av Chevrolet. Ännu mer berättande är att trots att 300 och 350 hästkrafter bildade nästan två tredjedelar av alla byggda bilar, representerar de mindre än en tredjedel av bilarna som dyker upp för auktion. Av 1967-korvetterna auktionerade är följande hur de senaste 601 bilarna bryter ned med hästkrafter: Hästkrafter 435 400 390 350 300 Byggd 1967 av Chevrolet 16 9 17 28 30 Har visats på auktion 42 18 13 15 12 Utan falska bilar, siffrorna Det som uppstår skulle naturligtvis vara proportionellt mot det faktiskt producerade talet. Självfallet har det skett ett skifte. De saknade lilla blockbilarna har dykt upp som tungt valbara stora blockbilar. Nu vet du var alla små bilar gick och varför finns det så många 435 hästkrafter som säljer för mindre än en dokumenterad 350 hk bil. Men du säger att en bil du tittar på har en Bloomington Gold-certifiering, NCRS Top Flight, Vettefest Gold Spinnerso det måste vara en äkta 427 bil rätt WRONG Bloomington Gold certifiering, NCRS Top Flight, Vettefest Gold Spinner, Triple CrownDiamond, Bowtie, Duntov och andra liknande certifikat eller utmärkelser är fullständigt meningslösa när det gäller att faktiskt bestämma äktheten hos en bil. Dessa typer av tillståndsintyg innebär bara att alla delar på bilen idag är korrekta för bilen som den representeras i dag. Det är inte alls ovanligt att en bil som ursprungligen rullades av aggregatet som en basmotor Corvette, har blivit omformad under ombyggnad till en stor blocknummer matchande (dvs icke-original) motor, Bloomington Gold, NCRS Top Flight-bil, vilket betyder att det idag har alla rätt saker, med absolut ingen hänvisning till sitt ursprungliga arv. Medan många av dessa bilar är fantastiska kloner, intygar domarna aldrig att de faktiskt är 427 bilar som tillverkades av Chevrolet. Vissa är men statistiskt är 2 av 3 (62) av dem falska. Denna bil behöver inget av ovanstående eftersom inom några minuter efter att ha tittat på den här bilen, kan även en nybörjare Corvette-entusiast genast insett att detta är den verkliga McCoy och att ingen återförsäljare har berört den här bilen sedan september 1966. Glöm allt falskt kvotkvot , quotrecreationquot, replika hyllning eller vilken ny term som bedrägerierna har drömt på för att ringa imitationer förfalskade fordon och andra ookumenterade 427 bilar som du ser annonseras överallt, vad är en oberoende tredjeparts verifierbar och fullständigt dokumenterad faktisk ladugård hitta 1967 Chevrolet 427 Tri-Power 3x2 Corvette Sting Ray som den här värt Tja, om personen skulle ha en kvalitet restaurering gjord av någon som Dick Ferrando (ägare av D amp A Corvette i Gillespie IL), Kevin Mackay (ägare till Corvette Repair Inc. i Long Island, NY) , eller Ken Amp Gary Naber (Naber Brothers ägare till Nabers Motors i Houston, TX), än den här bilen skulle vara värd minst lika mycket som följande 390 och 400 hästkrafter Bilar: Budbeloppen nedan inkluderar inte de 10 köpare som betalats utöver budbeloppet. 675 000 - 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum St. Charles 2009 Parti S102) Reservpris ej uppfyllt 610,000 - 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum Indianapolis 2013 Parti F197) Såld 17 maj 2013 för 671.000 320.000 - 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum St. Charles 2008 lot S73) Säljs 300 000 - 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum Monterey 2009 lot S85) Reservpris ej uppfyllt 225 000 - 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum Champaign 2014 lot S58) Reservpris ej uppfylld 221 400 - 1967 Corvette 427 400 HP (Barrett-Jackson Scottsdale 2006 lot 1275) Såld 220,000 - 1967 Corvette 427 400 HP (Barrett-Jackson Scottsdale 2007 lot 1267.1) Såld 210,000 - 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum St. Charles 2010 lot S81) 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum St. Charles 2010 Parti S117) Reservpris Ej uppfyllt 200,000 - 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum St. Charles 2008 Parti S105) Reservpris Ej uppfyllt 172.500 - 1967 Corvette 427 400 HP (Mecum Indianapolis 2013 Parti S38) Såld 18 maj 2013 för 189 750 170 000 - 1 967 Corvette 427 400 HP (RM Auctions Fort Lauderdale 2014 lot 538) Reservpris ej uppfyllt 725,000 - 1967 Corvette 427 390 HP (Mecum Houston 2014 lot S128) Säljs 12 april 2014 för 797 500 200 000 - 1967 Corvette 427 390 HP (Mecum St. Charles 2008 lot S80) Reservpris ej uppfyllt 154 000 - 1967 Corvette 427 390 HP (Barrett-Jackson Scottsdale 2009 lot 1337) Såld 143 000 - 1967 Corvette 427 390 HP (Barrett-Jackson Scottsdale 2014 lot 1295) Såld 132 000 - 1967 Corvette 427 390 HP (Barrett-Jackson Scottsdale 2014 lot 1071) Sålda inklusive köpare premium Självklart är bilarna som inte säljer vid högbudet värt mer eller säljaren skulle ha accepterat det höga budet. Mycket få dokumenterade 400 HP 1967-korvetter har erbjudits till försäljning under de senaste åren (alla håller fast vid vad som är en av de bästa investeringarna i dag). Även om de ookumenterade bilarna (ofta falska) ofta är mycket alternativa, är det faktum att Big Block Corvettes 1967 sällan beställdes med många alternativ. I grund och botten fanns det två typer av Corvette-köpare år 1967, de som ville ha alla bekvämligheter och var vanligtvis nöjda med små blockkrafter och andra som valde att spendera sina pengar på alternativ som skulle få bilen att gå fort. Sällan möttes de två. År 1967 var endast 37 av de producerade korvetterna Sting Ray Sport Coupes och med detta är en av mindre än 778 sportkupor som ursprungligen producerades med 400 Horsepower 3x2 Tri-power motor alternativet och mindre än 162 av dem som fabriks utrustats med kraftbromsar denna korvett skulle vara sällsynt nog, men om du faktum att endast 6 var Lynndale Blue, kan denna korvett vara en av mindre än 10 korvetter som produceras i denna konfiguration. Av de 10 vet jag inte hur många kom med denna fantastiska Teal Blue-interiör, för att inte tala om att endast 29 hade tonade vindrutor och endast 27 hade den 3,70 prestanda bakaxeln som denna Corvette har. Denna del av Corvette-historien har ockuperat nummer ett kvarter i min klimatstyrda butik under de senaste 24 åren (sedan 21 januari 1989). Innan det sitter i den ursprungliga ägarskuren sedan det parkerades där 1977 då frontänden var skadad. Annat än 2,5 timmars trailertur från sitt ursprungliga ägargarage till min, har denna Corvette varit inomhus 247 varje dag under de senaste 36 åren (80 i sitt liv). Första änden skadad för 36 år sedan, lagrad sedan 1977. Jag är den andra ägaren och det här är första gången denna Corvette någonsin har blivit erbjuden till försäljning (bil var inte till salu när jag övertygade den ursprungliga ägaren att sälja den till mig 23 år sedan). Skadorna på framsidan finns i glasfiberet ovanför och framför de främre däcken och kom inte in i fogområdet. Dörrarna öppnar fortfarande, stänger och tätas som nya. Att titta på den här korvetten är i person som att gå ut ur en tidsmaskin som skulle ta dig tillbaka till 1977 och hitta ett nästan orörd 10-årigt stort block Corvette (även den ursprungliga ägaren 1977-märkskylten finns fortfarande på denna Corvette). Utan tvekan är en av de mest eftertraktade och samlarobjekten på dagens marknad 1967 den stora block 3x2 Corvette som alltid ligger i de tio största försäljningsresultaten för en kollektivbilauktion, helt enkelt för att den är den obestridda kungen av alla korvetter och av en av de snabbaste fabriksproduktionsbilarna som någonsin byggts. Detta är en mycket sällsynt möjlighet att äga en av de mest eftersökta korvetter som någonsin producerats. Om du vill driva din investering är detta Corvette för dig. Förutom den sällsynta och önskvärda Lynndale Blue-färgen med ljusblå interiör och TRI-POWER 427-motorkombinationen är en av de viktigaste aspekterna av denna INVESTMENT QUALITY Big Block Corvette dess dokumentation och det obestridliga faktum att det är den verkliga McCoy - en sällsynt äkta 427 3x2 Corvette. Av de 10 färgerna som finns på 1967-korvetten är endast två mer sällsynta än den bländande Lynndale-blåen och ännu mer sällsynt är den fantastiska blågrönfärgen. Varje dag kvarstår färre och färre, obefintliga originalkorvetter som denna, och återställs. Även efter 60 modellår av Corvette-produktion (det fanns ingen 1983-modell på grund av flyttning från Saint Louis till Bowling Green-anläggningen) är Corvette 427 Tri-Power 1967 den mest önskvärda och eftertraktade av alla korvetter och kommer alltid att vara den enda mest samlingsbara. Lägg till den extrema originaliteten, dokumentationen och det låga priset till ekvationen och den enda anledningen till att inte med denna Corvette är att du inte är allvarlig om att äga en legend eller är övertygad om att Chevrolet kommer att återuppta produktionen av 1967 Corvettes. Om du äger en riktig McCoy investeringsklass är Corvette inte viktigt för dig än jag rekommenderar att du hämtar en liten bil med en basmotor med ett glänsande färgjobb och fyller ett stort block i det. men håll dig för en chock om du någonsin går för att sälja den som ookumenterad quotClonequot bilar säljer för en bråkdel av en riktig Corvette som den här. En Corvette är bara original en gång och dagens Corvette-samlare föredrar ofta sina investeringsklassbilar utan räddning, i det som kallas quotpreservedquot-villkor, ser varje bit så gammal som de är. De flesta Hi-Performance-korvetterna har fått sina motorrum avlägsnat och refinished så många gånger, att även bilen vet inte vad som var original, än mindre ägaren. Eftersom denna korvett inte har varit quotrestoredquot eller modifierad, är allt allt fortfarande på sin ursprungliga plats och avslutar, dokumenterar ytterligare äktheten. En sak som jag alltid har uppskattat var möjligheten att köpa en bil eller motordelar exakt som det är. Vad jag menar med det här att jag hellre vill köpa det bra, det dåliga och det fula, precis som de är, snarare än efter att de har renoverats för återförsäljning. På så vis vet jag exakt vad jag köper, vem gjorde jobbet och hur, och exakt vad jag har när jag är färdig (dvs inget fakat eller gömmer sig under ny färg osv.) Alla bilar i shreffler-samlingen är oföränderliga äkthet. Utöver det faktum att spårbara ursprung och dokumentation finns, har ingen av dessa bilar någonsin blivit omformulerade. De var aldrig förlorade i tid, de har inte byggts runt en takpanel, en brandvägg eller en främre fender eller ett bagage lås. De är de riktiga bilarna som gick ner på monteringslinjen precis som de representeras idag. Detta är en väl dokumenterad original 1967 427 3x2 Corvette. Värdet är i sin historia och originalitet. Denna Corvette är en bra affär eftersom den är riktig. Det har förekommit flera sällsynta bilar som tagits tillbaka från de döda med mindre än 2 kvadratmeter ursprungliga kroppspaneler (eller vad som finns kvar av en brandskadad ram) och sedan såldes för hundratusentals dollar. De är vackra men de är kloner. De upptäckes och avlägsnas vid auktionerna när de erbjuds för vidareförsäljning. Som säljaren påpekar rätt för sin helt redone klonbil i hans notering eBay notering 260802946587 Även om jag hade dokument, vet du att jag skulle ha listat det och startpriset skulle vara 100 K mer. . Medan korvetten i min lista kan repareras eller återställas, kan hans klonbil aldrig bli en dokumenterad original 1967 Corvette 427 Tri-Power. Dokumentationen ensam min bil har är teoretiskt värt 10 mer än köp-det-nu-priset på den här bilen. Gör en Internet-sökning och du kan köpa falsk dokumentation för alla bilar - en titt på denna Corvette och du vet utan tvekan att det är REAL DEAL-fabriks ursprungliga stora block 427 Corvette. Medan allt på en 1967-korvett kan bytas ut eller renoveras, är en sak de andra aldrig kan få sin dokumentation som inte längre existerar. väl som om det finns falska dokument där ute, men man tittar på den här korvetten i person, det är tydligt även för en Corvette-nybörjare att denna Corvette är den riktiga McCoy. inget behov av slick talk, knepiga verbier eller spel här. Jag antar att du är intresserad av att känna till all samma information jag sökte när jag köpte denna 427 Tri-power Corvette. I strävan efter min bilhobby har jag haft tillräckligt med kvicksilver på grund av dåliga beskrivningar under åren för att värdera en noggrann beskrivning. Jag antar att du gör så bra, så jag kommer att vara så fullständig och korrekt som möjligt (inga spel här). Genom mitt företag Fast SS. com. Jag har arbetat med många människor som har blivit vilseledda om en Corvette av en säljare bara för att göra en försäljning, särskilt av återförsäljare, speciellt förhandlare som utger sig som privatpersoner som faktiskt är heltidsklassificerade bilhandlare och hundratals Big Block Corvettes i aktiehandlare, bara för att ta reda på senare att allt om bilen var falsk. Jag har alltid letat efter raka, fasta, osmolerade och välbevarade originalbilar till min samling. Dessutom har jag alltid föredrat att köpa en bil som inte tidigare har återställts, eftersom jag föredrog att se exakt vad jag fick och veta att det var äkta. I de flesta fall har jag sökt bilar som kom ut från fabriken med så många av de mest önskvärda alternativen som möjligt (speciellt speciella högpresterande alternativ). Jag köpte den här korvetten den 21 januari 1989 från den ursprungliga ägaren för att hålla den i min samling på obestämd tid. Men eftersom jag har hållit på att köpa bilar och aldrig sälja någon, är mitt garage så fullt jag har inte längre utrymme att arbeta, så jag måste sälja några bilar för att återfå utrymme för att leka med mina leksaker igen. När det gäller min personliga sökning efter en Big Block Midyear Sting Ray fann jag det väldigt svårt att hitta en 1967 som ursprungligen var utrustad med 427 Tri-Power-motorn och hade verifierbar stöddokumentation. Det verkade som om alla Big Block 1967 Corvettes jag sprang över var till försäljning av återförsäljare och nyligen återställdes (dvs falska) vilket möjliggjorde lite eller inget sätt att verifiera äkthet och med dokumentation som det var tveksamt i bästa fall (liksom de flesta återförsäljare ). Eftersom jag föredrog att köpa från en privat parti (och helst en långsiktig ägare), sprang jag annonser rikstäckande och erbjöd 500.00 kontantfyndaravgift i 1980-talet (1,408,77 i 2013-dollar för inflation) i över 80 publikationer i över två år som liksom att ge ut tusentals flygare på bilutställningar för att hitta denna Corvette. Jag gick till och med för att betala staten Illinois för journalen av varje 1967 Corvette registrerad i Illinois, som kostade mig 600.00 i 1986 dollar (1 270,98 för inflation i 2013 dollar). Förutom tankstickan är den bästa dokumentationen som Corvette kan ha är det ursprungliga titeldokumentet som visar 57.8 Taxable Horsepower som visar att Corvette kom från fabriken med en 427-motor, som jag fortfarande har. Jag har den ursprungliga 1967 Indiana motorfordonet (som 1967 bekräftar ytterligare 427-motorns alternativ) och ägarinformation samt originalbladet (bränsle tankstämpeln) som är intakt, tydligt läsbart och fortfarande på originalgasbehållaren, som aldrig har tagits bort från bilen. En Corvette-tankstämpel är sändningsarket (även känd som Corvette Order Copy) som skapas när ordern godkänns av GM-centralkontoret innan bilarna går ner i monteringslinjen. Självklart matchar alla data på byggarket på den här korvetten perfekt eftersom tankstickan fortfarande är limad där Chevrolet-fabriksarbetaren placerade den för 47 år sedan (den 28 september 1966 på eller omkring 28 september 1966) vid St. Louis Corvette-enheten växten och bränsletanken har aldrig tagits bort från denna korvett (se en bild av tankstickan i bildavsnittet i denna notering). Peering förbi bränslepåfyllnadspackningen är byggplattan tydlig läsbar och beskriver vidare inte bara alternativet 427 Tri-Power-motorn utan alla andra alternativ på denna Corvette också. Inga frågor om Corvettes riktiga äkthet. Jag garanterar att Corvette är ett riktigt stort block från fabriken. Inga spel här Eftersom tankstickan ligger ovanpå bränsletanken, som aldrig har tagits bort från denna korvett, antar jag att de som inte är bekanta med korvetten från 1967 sannolikt undrar hur det kan ses (precis som den ursprungliga ägaren undrade vad Jag gjorde när jag tittade på bränsletankens klistermärke för första gången - vilket indikerar att jag var den första sedan september 1966 för att se den). Det ursprungliga byggarket på en 1967-korvett är synligt om en person öppnar bränslefyllaren dörren, drar gummistöveln åt sidan och kikar ner bredvid tanklocket till bränsletankens överdel med ficklampa. Medan det lätt kunde identifieras som en 427 Corvette, hade jag inte läst byggarket, skulle jag inte ha vetat att denna Corvette ursprungligen var en L68 427 Tri-Power-bil. något som den ursprungliga ägaren misslyckades med att nämna, men då igen inte förvånande med tanke på att han inte nämnde att 1963 Corvette split fönster coupe jag köpte från honom samtidigt var ursprungligen en bränsleinsprutad korvett tills jag öppnade huven och såg den ursprungligen installerad FI-utrustning. När var förra gången du såg en 1967 Corvette till salu som inte var en del av en återställd ram - 435 HPquot Om du lägger till alla dessa är min gissning att du hittar mer till salu vid en viss tid på internet och genom quotDealersquot än den summa som producerades av Chevrolet 1967. Lägg till så många som har dokumentation (IE Fake reproduktionsdokument klonad bil) och antalet växer till en punkt borde det vara i Ripleys tro det eller ej. Därefter fråga dig själv om alla bilar du ägde under åren, hur många kom till dig med originalbladet (Corvette-tankarket) och originalbeviset utfärdat när bilen var ny. och kunde träffa den ursprungliga ägaren. Jag har personligen genom min bilhobby ägt mer än 70 bilar under de senaste 38 åren (fortfarande äger alla jag köpte de senaste 22 åren) och jag är här för att berätta för dig att förutom denna 1967 Corvette, har jag ännu inte Har någonsin en bil som fortfarande hade ett byggark och andra än de fordon jag personligen köpte helt nytt, jag har aldrig ägt en bil som följde med en originalfliktklistermärke eller en titel som utfärdades när bilen var ny. Jag äger fortfarande 5 av de 7 korvetter jag någonsin har ägt och de två jag sålde skulle bankrollera köp av denna korvette för 24 år sedan. Denna korvett har lagrats 36 år sedan den främre änden var skadad 1977. Även originalskyltarna för originalägare 1977 finns fortfarande på denna Corvette. Motorns blocknummer matchar inte, men resten av drivtåget och Corvette är väldigt originellt och ouppbyggt, inklusive fabriksmonterad original Muncie M21 4-växlad växellåda med hög hastighet och 3,70 till 1-förhållande Posi-Traction BIG BLOCK bakre differential är uppenbarligen alla siffror som matchar eftersom de är ursprungliga till denna Corvette. För dig som är bekant med att återställa en av dessa korvetter förstår du omedelbart att denna Corvette presenterar ett underbart tillfälle. Inte det betyder något. Det här är en låg körsträcka som förväntas för en Corvette parkerad när den bara var 10 år gammal. Jag vet inte om reservdäcket någonsin har tagits bort från denna Corvette. Medan den ursprungliga ägaren ändrade motorblocket, cylinderhuvudet och kolvarna på grund av ett spunnet huvudlager, är resten av bulten på motordelar på denna Corvette korrekta för (och sannolikt original till) denna Corvette, inklusive artiklar som dess smidda stål vevaxel, anslutningsstänger och 1967 Corvette bara unika 427 specialventilskydd, unikt timing kedja kåpor, avgasrör, oljekanna, vindmagasin, timing kedja kåpa, klockhus, fästen, gaskoppling, vevaxel, anslutningsstänger, svänghjul, harmonisk balanser, oljefilterbehållare, bränslepump, remskivor, startkudde, kedjeledning, ventiler, vattenpumpförstärkare etc. Även om motorblocket och cylinderhuvudet ersattes för länge sedan (eftersom de flesta 427 motorerna fanns i riktiga Big Block Corvettes sedan GMAC warrantee kostade bara en Corvette-ägare 25 om han spridda motorn), hela bulten på motordelarna är original till denna Corvette (för den delen anser jag inte att avgassystemet någonsin har varit ute av bilen - helt enkelt bultad och återmonterad till motorn när det långa blocket ändrades). Till skillnad från de flesta små block 327 bilar, har detta ursprungliga stora block Corvette inte sitt ursprungliga motorblock, eftersom de flesta riktiga stora blockkorvetterna inte berodde på att de flesta 427 Corvette-köpare var växelhuvud, och med tanke på att detta var bara det tredje året för BB, små block 8000 rpm killar var tvungna att anpassa sig till den lägre varvtalet på grund av ventilflödet av de tyngre stora blockventiltågskomponenterna. Var misstänkt för ett stort block Corvette som är mycket alternativt - det fanns två typer av köpare - Hi-Performance entusiaster och komfortvarelser. Hi-Perf-killarna bryr sig inte om komfortfunktionerna (speciellt om de lägger på eller berövas hästkrafter) så att de riktiga 427 korvetterna sällan hade många andra alternativ (samma orsak som de flesta inte har originalmotorer - de flesta kördes hårt och blåste upp år sedan) . Jag vet det här för att jag är en av de kvittrande huvudkvoterna (jag har haft den snabbaste bilen i mitt län sedan 1978) och något alternativ som inte gjorde det snabbare togs bort från bilen A. S.A. P. Många beställde det stora kvarteret 427 för att få Corvette att accelerera, men ofta och viktigare för hantering och säkerhet, förbisede köparen det näst viktigaste alternativet på en Corvette som är kraftbromsar för att stoppa den. Denna Corvette har valfria bromsar med 4 hjulskivor. Heaven forbid you can find a Corvette for sale by a seller who actually admits that the block was re-stamped (since august 2002, there has been exactly one 427 Corvette on eBay that admitted a re-stamp - the rest say quotnumbers matching or worse claim to be quotoriginal engine Corvettes - funny thing is that in 1973, at the first Bloomington Gold Corvette Show (then called Bloomington Corvette Corral) only about half of the big block Corvettes had original engines and by the end of the 1973 oil crisis and embargo, gas rationing, and the 1979 energy crisis, less than 10. dont take my word, ask others that played with these Corvettes. how many did they see that still had their original big block engines by the end of the 1970s. This Corvette has not been altered other than described herein since 1977. long before quotClonesquot were even thought about or even remotely profitable. Matter of fact if you remember, in 1977 Big Block Corvettes were shunned due to gasoline prices that had ris en to the unbelievable price of 62 cents per gallon (up 72 from 36 cents at the beginning of 1974), only to go much higher over the next 4 years (I know because I had the misfortune of owning a Standard Oil service station business in 1981 when gas was 1.38, which factored for inflation is 3.52 in 2013). While a person could do a frame off restoration, I personally would recommend against it in the case of this Corvette since it is so well preserved due to its proper long-term storage. In my opinion, this Corvette would make a good Bloomington Gold Survivor candidate. The Corvette is still the original color, Lynndale Blue with the original Teal Blue Interior, which is in remarkable condition. The Corvette came to me with a 1966 425 horsepower intake that I removed since it did not match the car, other than that I believe I all the original parts are on or with this Corvette (including the headlight buckets, headlight motors, broken front-end fiberglass amp etc.). The two main options on the build sheet are 400 Horsepower (3x2) and Power brakes. The tank sticker also shows Tinted Windshield, Posi-traction Rear Axle, M-21 close ratio 4-Speed Transmission, WW tires, and AMFM Radio. The odometer reads 45925, which I believe to be the actual mileage since I bought this car from the original owner who parked it in 1977. I expect the engine needs freshened-up after all these years. I assume most everything does mechanically work, as this Corvette has been garage kept all these years. I did have a midyear Corvette restoration expert look at this Corvette and he said the cost to fix the front end with OEM style fiberglass, strip, and refinish this Corvette would cost less than 5000 (8,923.75 factored for inflation). He also said the frame was serviceable and solid. The Regular Production Option (RPO) codes on the build sheet are as follows: L68 Optional 400 Horsepower 427 Cubic Inch Engine J50 4-wheel Power Disc Brakes A02 Soft Ray Tinted Glass Windshield G81 Positraction Rear Axle M21 Close ratio 4-Speed Transmission P92 Whitewall Tires 977 Lynndale Blue Paint (Black Stinger hood stripe) 418 Teal Blue Interior Trim With this Corvette being so remarkably original and extremely well documented, it is well worth the 79.9k price. Since I have owned this Corvette, I have seen others like it change hands regularly in the 135,000 to 150,000 price range (repaired), and it is not at all unusual to see well documented 427 Tri-Power Corvettes like this one sell for well over 150,000 depending on options and providing any restoration work was properly documented. This Corvette is easily worth 200,000 to 250,000 depending upon the degree of restoration. Other than the rare color and engine combination, the most important aspect of this Corvette from an investment standpoint is its documentation and the indisputable fact that it is the real McCoy - a rare genuine 427 tri-power Corvette. I hold the clear title to this 1967 Corvette for the last 24 years. I welcome the opportunity to meet so you (or anyone you wish to bring or send) can examine this 1967 Corvette personally. This Corvette is available virtually any time for your inspection by appointment, which I welcome and encourage. This 1967 Corvette is located at my home in Monticello Illinois, halfway between Champaign and Decatur Illinois, 1 hour east of Springfield Illinois and 2 hours from Chicago, St. Louis, and Indianapolis. You andor your mechanic, restoration specialist, Bloomington GoldNCRS judge, will feel right at home inspecting this Corvette in my fully equipped shop (no high-pressure salesman hovering over you in a dealership showroom). I am a private party selling at least five of the cars out of my personal Corvette and Muscle Car collection and while I am not a car dealer, where applicable, the terms of this transaction shall be in accordance with the Sales Information and Policies of my business. Since this is a private transaction, you will not be required to pay sales tax. All but three of the fine automobiles in my collection are a combination of well-restored andor excellent original condition. I have owned most of these cars more than half their life, longer than any other person (20-35 years). As you might have gathered from this listing and my websites SS427 and FastSS . my primary involvement in the Corvette and Muscle Car world is and always has been driven by my love for the cars that to me are the ultimate works of art. I am not a dealer (the last time I sold any of my cars before these was 33 years ago and have regretted selling that one ever since). I bought andor restored each of my desirable collector cars, with the intention of keeping them forever. However, since I have kept buying cars and never selling any, my garage is so full I no longer have room to work, so I must sell a few cars to regain space in which to play with my toys again. Perhaps a phone conversation would be the best way for us to exchange information as to the exact description, condition etc. Please be assured that you will find my information accurate and precise. If you wish to phone me at your convenience, I can be reached at 217-762-4846 . or if you wish to send a phone number, I can call you. Many of you already know me as the founder, owner, and proprietor of Lightning Speed Shop . Chances are we may have already done business by phone or met in person decades before the Internet came along, especially if you attended any major car show in Illinois or Indiana during the 1980s or 1990s when we were very active in the regional car show and swap meet circuit, so much so, that one year the promoters of both Super Chevy Magazine and the Bloomington Gold Corvette Show (the worlds largest Corvette event) used half page photos of our awesome display in their materials to promote and publicize their car show events for the entire year. You may remember me as the guy at the show with the hot wife and all the engine blocks, cylinder heads, intake manifolds, and carburetors (typically 75 pairs of cylinder heads and more than a dozen Corvette tri-Power assemblies and so much more - 15,000 pounds of parts on display for sale at every show) which is why ours was one of the most photographed displays printed in countless car magazine articles. Along with Super Chevy Sunday and Bloomington Gold, we were also regular vendors at the both spring and fall ChevyVettefest Nationals (worlds largest all-indoor Chevrolet and Corvette event) and the Motorama car shows held at McCormick place in Chicago, the Hoosier car show held inside the Indianapolis Motor Speedway at Indianapolis, and the Peotone Illinois swap meet each year. Before the Internet, we advertised heavily in Hemmings Motor News Magazine, ChevyCorvette Buyers Guide Magazine, Vette Vues Magazine, and 76 other publications doing 90 of our business with customers worldwide from our shop here in Monticello Illinois, supplying the Corvette and Muscle Car community with engines, parts, and consultation. As a 35-year veteran racing engine builder and restoration engine specialist, I have always focused on hard to find High-Performance Corvette and Chevrolet Muscle Car Engine Parts for use in both restoration and competition for the years 1962 to 1972. Now whats keeping you from being the only person in the world to own such a rare and collectable artifact of American Car history What You have read all the way down to here and still have not picked up the phone and called. Why not What are you waiting for Better refresh this page because someone else may have started reading before you and already bought this car. If you would wish to communicate using instant messages . my Yahoo ID is: Corvette6769 Note: While my PC is online 247, it may be idle if I am away from my desk, but you can still send me an instant message and it will be the first thing I see when I return. If you are using a computer that is equipped with a microphone and speakers, we can also voice and video conference over Yahoo Messenger, which is another free service. Click Here if you wish to get the Yahoo Messenger. It is a free download. If you prefer, I can also communicate via AOL . MSN . and ICQ instant messengers For details about the cars I am selling from my Corvette amp Muscle Car collection, visit my personal homepage: SS427 Costa Rica STRONG COSTA RICA Del Banco Nacional 200 Mts. al Este y 175 Mts. al Sur Ofibodegas Milano, Bodega B5,Calle Potrerillos, San Rafael, Alajuela, Costa Rica Contact: Manrique Gutierrez and Orlando Fonseca Tel: (506) 2589-5050 Fax: (506) 2293-0058 e-mail: mgutierrezsica. co. cr or ofonsecasica. co. cr Servex Internacional S. A. Calle 43, Avenida 35 Guadelupe, San Jose, Costa Rica Contact: Mr. Carlos Bravo Tel: 506-2253-1152 e-mail: carlosbravoservexinternacional STRONG HONDURAS 8 y 9 calle 16 Ave. S. O. Barrio Suyapa, Local 1C, Edificio Mangos, San Pedro Sula, Honduras Tegucigalpa, Honduras Contact: Gustavo Romero Tel: (504) 2510-0833 Fax: (504) 2510-0797 Cell: (504) 9978-5509 e-mail: gromerosica. co. cr Equipos y Controles S. A. 4A Ave 6A Calle Coamyaguela Tegucigalpa, Honduras Contact: Mr. Gerardo Rishmawy Tel: 504-221-4045 Fax: 504-236-8127 STRONG PANAMA Avenida Balboa y Calle Aquilino de La Guardia, Edificio Galeras Balboa, Segundo Piso, Oficinas 38, Ciudad Panam, Panam Contact: Laureano Jaramillo and Carmen Carrasco Tel: (507) 263-4612 Fax: (507) 263-8554 Cell: (507) 6674-9671 (Laureano) e-mail: ljaramillosica. co. cr. ccarrascosica. co. cr Rodelag, S. A. Apartado 11604 Panama 6, Rep. De Panama Contact: Mr. Bienvenido Cardenas Tel: 507-236-2333 Fax: 507-236-2656 e-mail: compras1rodelag STRONG GUATEMALA 6ta calle 3-37 Zona 1 Ciudad de Guatemala Contact: Jose Roberto Matheu, Erick Garcia and Vilma Solrzano Tel: (502) 2220-3508 Fax: (502) 2220-3508 Cellular: (502) 5715-6356 (Jose), (502) 3013-8058 (Erick) Email: jrmatheusica. co. cr. egarciasica. co. cr. guatemalasica. co. cr (Vilma) STRONG NICARAGUA Km 9 carretera nueva a Len, 1.8 Km al Oeste Residencial San Andrs casa M-14, Managua, Nicaragua Contact: Erick Gmez Tel: (505) 8791-3271 Fax: (505) 2220-3489 Cellular: (505) 8822-3336 Email: jrmatheusica. co. cr STRONG EL SALVADOR Complejo Industrial Santa Elena, Calle Chaparrastique, Lote 3, Edificio Construtec, Santa lena, La Libertad, El Salvador Contact: Walter Medina Tel: (503) 2278-9089 Cellular: (503) 7854-0003 Email: wmedinasica. co. cr Equipco Ltd. 2320 Lilooet Crescent Kelowna, BC V1V 1T1 Phone: 250-215-6373 Fax: 250-861-5094 Email: wpawlitskyequipcoltd N. Alberta 780 Area Code, Northwest Territories, Yukon Territories, Northern BC (Dawson Creek, St. John) Points West Marketing 10334 172 Street Edmonton, AB T5S 1G9 Phone: 780-489-0757 Fax: 780-489-0757 Email: gregpointswestmktg S. Alberta 403 Area Code amp all locations Except for Red Deer. S.E. BC (Cranbrook) Points West Marketing 6157 6th Street S. E. Calgary, AB T2H 1L9 Phone:403-243-0756 Fax:403-243-0798 Email: stupointswestmktg Manitoba amp Northwestern Ontario Jones Goodridge Inc. 1522 St. James Street Winnipeg, MB R3H 0L2 Phone:204-632-6221 Fax:204-633-0941 Email: kerryjonesgoodridge. ca Northern Saskatchewan Jones Goodridge Inc. 520A 43rd Street East Saskatoon, SK S7K 0V5 Phone:306-933-4377 Fax:306-933-4233 Email: elvinajonesgoodridge. ca Jones Goodridge Inc. 3200-B 12th Avenue Regina, SK S4T 1J9 Phone:306-585-2854 Fax:306-585-2855 Email: randyjonesgoodridge. ca Western Ontario, Northern Ontario, Western Ontario Rental Central Ontario, Central Ontario Rental Equipco Ltd. 3 6480 Viscount Road Mississauga, ON L4V 1H3 Phone:905-612-1137 Fax:905-612-9902 Email: mcampbellequipcoltd Quebec, Eastern ON Ottawa region Kingston, Perth, Pembroke, Quebec City, Eastern Ontario - Rental Les Agences Lambert amp Begin 774 Bigras Laval, QC H7X 3X2 Phone:450-433-9292 Fax:450-433-9056 Email: infolambertbegin New Brunswick, Nova Scotia, Prince E dward Island, Newfoundland, amp Labrador Harris Atlantic Sales 27 Rupert Street Amherst, NS B4H 3R5 Phone:902-661-0102 Fax:902-661-0088 Email: salesharrisatlantic

No comments:

Post a Comment